تست روانشناسی ، باورشما در مورد ثروتمند شدن چیست؟
تاریخ : دو شنبه 27 / 3برچسب:,
نویسنده : هادی

  يك سوال ساده كه شما بايد بدون معطلي پاسخ بدهيد؛ در زندگي چه چيزي براي شما مهم‌تر است؟ اگر اين سوال را از دوستان خود نيز بپرسيد آن‌ها هم همين جواب شما را مي‌دهند؛ درست است، پول. با درست و غلطش هم كاري نداريم اما اين آرزوي همه ماست كه پولدار شويم تا به تمام آرزوهاي‌مان برسيم. بعضي مي‌خواهند از نظر مالي راحت باشند، هرگز نگراني مسائل مالي را نداشته باشند، آن‌قدرپول مي‌خواهند كه نيازمند كار اضافه نباشند و بعضي مي‌خواهند خانواده‌شان امنيت اقتصادي داشته باشد يا قرض‌هاي‌شان را پس بدهند، گروهي ديگر مي‌خواهند با آن اتومبيل بخرند يا خانه رويايي‌شان را بسازند، آن‌ها مي‌خواهند توانايي رفتن به مسافرت‌هاي هيجان‌انگيز را داشته باشند يا اين‌كه مي‌خواهند با اين پول در بهترين دانشگاه‌ها تحصيل كنند. به هرحال فرقي نمي‌كند كه آن‌ها چه مي‌خواهند، مهم‌تر اين است كه همه ما مي‌خواهيم ثروتمند شويم اما چرا اين اتفاق نمي‌افتد و پول درآوردن براي بسياري از افراد كار سختي است اما بعضي‌ها بسيار راحت پول درمي‌آورند؟ روان‌شناسان اعتقاد دارند يكي از مهم‌ترين دلايل به موفقيت نرسيدن بيشتر افراد در رسيدن به آرزوي ثروتمند شدن خود، اين است كه آن‌ها باورهاي غلطي در مورد ثروتمند شدن دارند. باورهاي غلط و انرژي منفي‌اي كه در ناخودآگاه نهادينه مي‌شود و آن‌ها تا آخر عمر در حسرت ثروتمند شدن مي‌مانند. 

 
تست پارو 

حتما شما هم مثل ما در حال كنكاش باورهاي خود هستيد و گيج شده‌ايد كه كدام غلط است و كدام درست؟ شايد هم مي‌خواهيد بدانيد مرز ميان غلط و درست در باورهاي پولي چيست؟ روان‌شناسان كار را براي شما كمي ساده‌تر كرده‌ و يك آزمون تهيه كرده‌اند. بهتر است ابتدا به اين آزمون كه به نام پارو معروف است پاسخ دهيد تا بگوييم در مرحله بعد بايد چه‌كار كنيد. ابتدا 12 جمله‌ زير را كه در مورد پول و ثروت نوشته شده است، تكميل كنيد تا اجزاي كليدي برنامه‌ريزي ناهشيارانه‌ شما، آشكار شود:

1. مردم با پول..... هستند.
2. پول باعث مي‌شود مردم..... 
3. من پول بيشتري داشتم اگر.....
4. والدين من همواره فكر مي‌كنند پول مي‌تواند..... 
5. پول باعث مي‌شود تا.....
6. مي‌ترسم اگر پول بيشتري داشتم.....
7. پول..... است.
8. من فكر مي‌كنم پول.....
9. براي آن‌كه پول بيشتري داشته باشم، نياز دارم تا.....
10. اگر من به راستي ثروتمند بودم، شايد.....
11. بزرگ‌ترين ترس من درباره‌ پول..... است.
12. پول..... است.

* دور تمام اعتقادات ناهشيار خود درباره‌ پول كه ممكن است شما را عقب نگه دارد، خط بكشيد؛ حتي اگر بدون هيچ شبهه‌اي براي شما صحيح باشد.

* اين تمرين را به‌صورت روزانه حداقل به‌مدت يك هفته انجام دهيد. ممكن است برنامه‌هاي عميق‌تري را پيدا كنيد كه زمان بيشتري براي آشكار شدن، نياز داشته باشد.

  •  
  • پارو بزنيد
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه اين باورهاي غلط كه البته ناهشيارانه هم هستند، تمام وجودتان را گرفته است بهتر است براي اصلاح خود از يك پارو كمك بگيريد. نه اشتباه نكنيد، نياز نيست پارويي بخريد و پارو بزنيد‌ بلكه فقط باور كنيد كه شما يك پارو داريد، يك پارويي بي‌مصرف كه مدام در دست شماست و مزاحم موفقيت شما. پس فهرستي از بيشترين اعتقادات منفي درباره پول را كه در تمرين قبلي كشف كرديد، تهيه كنيد سپس به جاي كلمه‌ پول، كلمه پارو را در هر يك از جملات، در فهرست خود قرار دهيد. توجه كنيد آيا جمله‌ها هنوز براي شما، احساسي ايجاد مي‌كنند و اهميت دارند؟! كار سختي نيست، به اين چند مثال توجه كنيد: 

* عشق ورزيدن به پارو ريشه‌ همه ‌شيطنت‌هاست.

* پاروها روي درختان رشد نمي‌كنند.

* من احساس گناه مي‌كنم، زيرا پارو‌هاي بيشتري از آن چيزي كه پدرم داشت، دارم.

به ياد داشته باشيد طرحي كه در اينجا بيان شده، بار احساسات ناشي از عقايدي كه نسبت به پول داريد را به آساني محو مي‌كند. مهم نيست كه به‌راستي آن‌ها را باور داشته يا نداشته باشيد، مهم اين است كه آن جمله‌ها براي شما چه معني مي‌دهند و چه احساسي ايجاد مي‌كنند. خب، شما چه چيزي را كشف كرده‌ايد؟ آيا اعتقادات و تداعي‌هاي شما در مورد پول، مانند كساني است كه براي فقير ماندن برنامه‌ريزي شده‌اند يا براي ثروتمند بودن؟!


گاهي ذهن ما پر است از عقايد و باورهاي اشتباه و غلط؛ عقايدي كه نه‌تنها مانع پيشرفت و موفقيت ما در رسيدن به روياهاي‌مان مي‌شوند بلكه درون ما را پر از نفرت، حسرت، كينه و استرس مي‌كنند. روان‌شناسان رفتاري اعتقاد دارند اگر مي‌خواهيد به روياهاي‌تان برسيد و موفق شويد ابتدا بايد به آن‌ چيزي كه مي‌خواهيد ايمان داشته باشيد و براي رسيدن به آن تلاش كنيد اما بدون هيچ شك، ترديد و انرژي منفي‌اي؛ پس براي پولدار شدن بايد ابتدا باورهاي غلط در اين مورد را پيدا كنيد، در وجودتان ريشه‌كن كنيد، از صميم قلب آن را بخواهيد و براي رسيدن به پول تلاش كنيد. حتما مي‌پرسيد كه اين آگاهي چه سودي براي شما دارد؟ با بالا بردن آگاهي خود از عقايدمان درباره‌ پول، مي‌توانيم احساس، هيجانات و رفتارها را هنگام سر و كار داشتن با پول درك كنيم و با تغيير دادن آن‌ها تاثير احساسي‌ كه پول بر زندگي ما دارد را تغيير بدهيم. حالا برخي از باورهاي متداول مردم كه باعث مي‌شود پول زيادي در زندگي به‌دست نياورند را براي‌تان مثال مي‌زنيم. 


 
مفسده‌اي به نام پول 

پول چرك كف دست است، پول خوب نيست، پول زيادي فساد مي‌آورد، پول آدم را به گناه مي‌كشاند، پول زيادي دوري مي‌آورد، طمع و حرص پول از پا درآوردش و... اگر بخواهيم از اين مثال‌هايي كه بين ايراني‌ها رايج است بياوريم، طوماري مي‌شود. بيشتر ايراني‌ها از همان ابتدا با اين تفكرات بزرگ مي‌شوند و چه بخواهند و چه نه، روي تلاش آن‌ها براي كسب پول و همچنين ميزان انگيزه‌شان تاثير مي‌گذارد. باور داشته باشيد پول ذاتا چيز بدي نيست و تلاش شما براي كسب پول گناه نيست بلكه اين نحوه استفاده و همچنين نحوه كسب پول است كه مي‌تواند خطرناك و گناه باشد.


 
... و يك ليست بلند بالاي ديگر

اين‌ها كه گفتيم تنها شرح چند باور غلط بود اما اين‌ها تنها باورهاي غلط شما در مورد پول نيست. براي اين‌كار ماه‌ها فرصت لازم است تا باورهاي خود را شناسايي كنيد و در پي چاره براي رهايي از اين احساسات باشيد. در مورد اغلب ما، آن دسته از روش‌هاي ذهني كه از جايي (چه كسي مي‌داند از كجا) انتخاب مي‌كنيم، با گذشت زمان تنها باعث وارد كردن زيان و نه كسب پول براي‌مان بوده‌اند؛ تغيير روش ذهني، هميشه آسان نيست؛ تنها كافي است از يك شخص سيگاري بپرسيد اما تغيير اين روش‌ها امكان‌پذير است و نخستين گام، شناسايي اين باورهاي ذهني غلط است و قدم بعدي شناسايي روش‌هايي است كه بايد اتخاذ شود.


 
دو دوتا پنج تا هم نمي‌شود

تصور كنيد كه يك قلك داريد و هر روز مقداري پول در آن مي‌ريزيد و خوشحال هم هستيد كه كلي پول پس‌انداز كرده‌ايد اما اين يك احساس غلط و شادي كاذب است. شما يك بازي را شروع نكرده، باخته‌ايد. علت آن هم اين است كه توپ را محكم در دستان‌‌‌تان گرفته و فرصت گل زدن را نه تنها از خود كه از تيم‌تان هم گرفته‌ايد. براي ثروتمند شدن تنها پس انداز كردن كافي نيست بلكه پس‌انداز وسيله پول‌سازي شماست. شما بايد بتوانيد دودو تاي خود را به 5 و شايد هم به 10 برسانيد. بهتر است به جاي اينكه از پول‌تان به‌عنوان وسيله‌اي براي فخرفروشي استفاده كنيد آن را در راهي خرج كنيد كه يا خودتان لذت ببريد يا براي‌تان پول‌ساز باشد. هر چه بيشتر پول‌تان را خرج كنيد و لذت بيشتري ببريد به احساس پولدار بودن نزديك مي‌شويد و با اين احساس ثروتمندتر مي‌شويد و ديگران را هم ثروتمندتر خواهيد كرد.

 
مي‌ترسم پولم از دستم برود

گروهي از افراد كه البته به صفت خسيس بودن مشهور هستند، پول خود را خرج نمي‌كنند چون اعتقاد دارند پول ديگر باز نمي‌گردد و از بين مي‌رود. بايد اين باور غلط را از خود دور كنيد و اعتقاد داشته باشيد پول، پول مي‌آورد پس تا مي‌توانيد پول خرج كنيد البته با برنامه‌ريزي و بجا و سعي كنيد ترس از دست دادن آن را از خود دور كنيد. به‌منظور اين‌كه سوالي درباره‌ محدوديت‌هاي اعتقادي خودتان پيرامون پول داشته باشيد، اين تمرين ساده را كه از كتاب پاتريسيا رميلي تحت عنوان «پول رهايي‌بخش» است انجام دهيد. اين كتاب براساس اين طرح است كه زماني كه شما تمام اعتقادات فرهنگي درباره‌ چه‌كاري كردن و چه كاري نكردن را دور ريختيد، پول به‌سادگي يك ابزار است كه ما مي‌توانيم از آن استفاده كنيم، تا زندگي راحت‌تر شود و به هدف‌هاي‌مان سريع‌تر برسيم. بنابراين چيزي كه درباره پول حقيقت دارد، درباره باقي ابزار هم حقيقت دارد.




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
:: برچسب‌ها: <-TagName->
به وبلاگ من خوش آمدید ، امیدوارم از مطالبی که براتون میذارم خوشتون بیاد و ازشون در تمامی مراحل زندگیتون استفاده کنید تا بتونم سهم هرچند خیلی کوچکی در موفقیت ایرنیان عزیزی که این وبلاگ رو میخونن داشته باشم. ممنون

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 549
بازدید کل : 120952
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 62
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرواز به سوی شادی و موفقیت و آدرس moafagh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.